söndag, februari 01, 2009

Grönt är skönt...

...och färgen i mitt tv-rum just nu...


Björkstubben på bordet är en favorit. Den stod alltid i öppna spisen i kammaren,
med björkris i, hos mormor och morfar. Snart får den björkris av mig också.

Dessa Ikea lampor har jag i flera färger...

Kuddar och filtar får man aldrig för mycket av...

Denna filt är använd som "jäsfilt" av min mans farmor.
Hon hade först bakduk, sen packade hon in matbrödskakorna i den!
Det tänker jag på, varje gång jag lägger mig och gosar i den.
En filt med kärlek!

Ha det gôtt!
Annika.






4 kommentarer:

  1. grönt är skönt och väldigt fint.

    SvaraRadera
  2. Grönt är en "nyupptäkt" färg för mej som jag nyss har börjat att gilla. Tur att man kan ändra smak (utveckling kanske?) Du hade då verkligen fått till det mysigt! Trevligt med saker som betyder något för en själv. Hälsningar från Fru Ekeby.

    SvaraRadera
  3. Hallå i snöovädret.... grönt är verkligen skönt... snyggt.... var ju tänkt att ha det i sovrummet men nu blir det blått o vitt istället...:) Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att ha en filt med så mycket värme och kärlek i.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera