tisdag, februari 24, 2009

Härliga ledighet...

Då är det äntligen sportlov!
Fettisdagen till ära, har dottern och jag gjort semlor.

Vi har även åkt skoter, grillat korv, spelat yatzy och annat som hör lovet till.
Tyvärr är jag bara ledig en dag till, men det är ju snart helg ialla fall!
Visst ja! Jag har lagt ut mina första Tradera-objekt också.
Men ingen har bjudit på dem än, vi får väl se hur det går...

Å så lite mat...
Älgbiff i ny tappning.
Kantarell- sparris- och parmesancouscous som tillbehör,
samt en god kall sås till. Mums!

Maken gillade visserligen detta, men undrade vart potatisen var...

Ha det gôtt!
Kram Annika.

8 kommentarer:

  1. Är det okej om jag handlar liiiite till vårt pyssel... har hittat massor av bra grejer att göra...:) kommer att kosta mellan 150-200 kr... är det okej???? passar 23 el 25 mars dig.... ska kolla med den andra grannen också.... ha det så kul på jobbet imorrn..:) jag går av kl 7 imorrn bitti o är ledig sen..... KRam Annika

    SvaraRadera
  2. Grannen Annika: Självklart, låter spännande. 23 mars passar mig. Den 25 har jag styrelsemöte hos mig. Jag ska ha det så koseligt på jobbet torsd, fred ; )
    Du får ha en bra ledighet. Kram Annika.

    SvaraRadera
  3. Va mycke mys ni haft, skönt att hinna va me familjen. Kanske inte känns så tungt att jobba nåra dagar nu när ni hunnit me så mycke kul. Sköt om dig. Kram

    SvaraRadera
  4. hade gärna tagit en av de där semlorna :)

    SvaraRadera
  5. Men vad duktig du är på att baka, ser ju ut som vilka konditorisemlor som helst.
    Den maten verkar ljuvlig mmmmm.
    Kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Nu börjar sportlovet här, men barna är utflugna sen några år. Men vi brukar äta "fjällmat" för att få den där speciella sportlovs-känslan. Hälsningar från Fru Ekeby.

    SvaraRadera
  7. Jag är en 15 årig tjej från Stockholm som skriver om vad jag vill, vad jag tycker och vad jag gör. om bloggen intresserar dig kan du klicka på följ bloggen som ligger åt vänster + :et

    SvaraRadera
  8. Nu är den 23 spikad..... o grejer fixade..... vi börjar väl så smått ve 6-tia..... väääääntar... Kram Annika

    SvaraRadera