måndag, april 06, 2009

Äntligen är våren och påsken här!

Nu åker vi snart till, förhoppningsvis, soliga Lanzarote.
Väskorna är, så gott som packade.
Biljetter och annat nödvändigt är ordnat.

Fast vi reser till Lanzarote, så har jag och barnen påskpyntat.

Påsken kan man bara inte hoppa över!

Bilderna ovanför är på trappan.

Här nedanför är min planteringsbänk.

Det blev en liten grön hörna på verandan.

Kanske får jag tid att dricka morgonkaffet här på skärtorsdagen?

Glad Påsk alla bloggare och ni andra där ute!

Ha det gôtt!

Kram Annika.

11 kommentarer:

  1. det var ju jättefint pyntat, hur kommer du på allt snitsigt?
    kram mor..

    SvaraRadera
  2. Hej..så fint påskpyntat det var hos dej ´
    hoppas du får en härlig tripp dit du far..
    var det blåkulla:)..PIA

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Vad fint med äggen och dom prickiga fjädrarna! Och mangeln - en sån har min svärmor som hon vill bli av med! Nu vet jag var den ska bo! Jag såg vad fint du hade med en stor och en liten rund IKEA lampa, så nu har jag köpt en liten vit till min stora vita - snyggt vart det! Kul att bli inspirerad! Ha en härlig resa önskar fru Ekeby!

    SvaraRadera
  4. oj oj oj Lanzarote...lucky you!

    Så nydelig pyntet til Påske du og dine barn har gjort.

    Ha en kjempefin Påske.

    Påskeklem fra Lisemette

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Ha nu en underbar resa och ett stort GRATTIS i förskott!
    Många Kramar från oss i Göteborg!

    SvaraRadera
  6. åh!!! hade jag verkligen inte tackat nej till. hade behövt en slapparsemester efter alla roms sevärdigheter ;)

    glad påsk och trevlig resa!

    SvaraRadera
  7. Mor: Min snitsighet är nedärvd ; )

    Fru Ekeby: Man ska aldrig förkasta en fin gammal mangel. Det är himla bra att få tips av varandra i denna bloggvärld.

    Vi ska ha en underbar resa. Trevlig påsk allihopa. Och en extra kram till dig Jenny!

    SvaraRadera
  8. Glad Påsk på er mä..... ha nu en skön o trevlig tripp till syden..... är inge avis på dig....:) O påskfint har du fått det ser jag....Annika

    SvaraRadera
  9. Glad Påsk
    önskar vi på Höglunda/Solmark

    SvaraRadera
  10. Ha en underbar resa och påsk kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  11. Välkommen hem!!!! börja samla byttor burkar hinkar o spannar..... träna armar o trimma stora sleven..... vårens pyssel kommer att ske i mitt garage?????? är du intresserad????

    SvaraRadera