lördag, juni 27, 2009

Vad har du för disktrasa?


Äntligen är det härliga sommarvädret här!

Om en vecka har jag semester och efter semestern väntar ett nytt jobb! Jag får 5 minuters enkel resväg, istället för en halvtimme. Sen är det en massa andra fördelar också... Jippi!

Smörblommekransen i fönstret gjorde jag till midsommar.
Pyssliga grannen fick med mig ut på ängen...

Min snygga disktrasa från Eva Solo.

Olivträdet fick jag ifjol av Jess.
Det skjuter nya skott och frodas...

Slutligen mina härliga mattor i ull, från Gudrun Sjödén.
Bilden ovan är i sängkammaren, bilden nedan i hallen...

Vi hörs till semestern!

Nu blir det sol, bad och jordgubbar.

Ha det gôtt!
Kram Annika.

10 kommentarer:

  1. Hmmmmm..det var mycket läckert på en gång..den där disktrasan..vad är det för nån speciell trasa?..Japp en sån smörblommekrona ..försökte jag mej på..men serru det..blev ingen krona!!..får försöka nästa år igen..om det går bättre då..eller oxå får jag ta din granne te hjälp...Kram .från stan..Pia

    SvaraRadera
  2. så himla vackra intriörbilder...disktrasa hm hm...nytt jobb kanonbra...:D)
    kram Lisbeth

    SvaraRadera
  3. spännande med nytt jobb! blev väldigt nyfiken nu... ;) Kul att se olivträdet. Jag har en vanlig från konsum typ wettex eller vad den heter, men din är ju snygg oxå kram

    SvaraRadera
  4. Så fina kronor du gjort av smörblommor, och det var en fin disktrasa. Ditt Olivträd ser ut att må gott, jag har tagit livet av ett, eller det var det vintern som gjorde. Ha det bra i värmen och kram.
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Jag älskar Gudrun Sjödéns mattor! (eller det mesta hon har i inredning...

    Olivträd hör också till favoriten!
    Ha en härlig dag! (och semester ;-) )

    Kram

    SvaraRadera
  6. Blir alltid lika glad när jag ser bilder från ditt hem. Kram kram kram <3

    SvaraRadera
  7. sol, bad och jordgubbar låter inte helt fel. synd jag måste jobba.

    SvaraRadera
  8. Svejsan! Jo disktrasan är av lin nu för tiden. Efter ett tag vänjer man sej vid lintrasor. (Jag brukar köra den i diskmaskin eller i tvättmaskin) Vilken fin smörblomms krona! En sån skulle jag vilja göra till nästa sommar! Det ser så snyggt och mysigt ut ditt hem! Sol-bad-jordgubbar det är exakt som sommaren ska vara! Snart semester för fru Ekeby! Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Självklart blir det fika nästa gång....trevligt att träffas:)..ha de bra..och på återseende..snart hoppas jag..om inte annat kanske i vimlet nånstans..Pia

    SvaraRadera
  10. Gud vad du pysslar och gör fint! Det är så himla mysigt att kika in här på bloggen o kolla!! Hatten av!

    SvaraRadera