torsdag, juli 23, 2009

Livet kommer och går...


Hej allesammans!

Sommaren är ju faktiskt här, oavsett väder. Två dagar utan regn har jag hittills fått på min semester. Inget man kan göra åt. Bara att gilla läget!

Semestern började inte som vi tänkt. Fredagen när jag gick på semester, så dog min mans gamla farmor Greta, 96 år. Hon var den enda svärmor jag hade. Min man och jag var och tog farväl. Det var första gången för mig. Men hon låg där så fin, som om hon sov.

Nu har begravningen varit och det känns äntligen, som om jag kan gå vidare...

På kvällen tände vi ljus till hennes minne. I vaserna ligger gammeldags rosor, från den gamla gården där hon växte upp. Den ligger precis här nere vid sjön.

Tack farmor Greta, för allt!

Fyndat på loppis har jag gjort! Bland annat detta blå/vita fat... Passar bra i mitt stilleben på verandan.

Smultronen i min trädgård...

Plattan till garaget är nu gjuten! Så handymans semester är garagebygge!

Såhär ser bygget ut från portalen på gatan.
Man kan ana att något händer inne på gården.

Ha det gôtt!
Kram Annika.





8 kommentarer:

  1. fina loppisfynd och hoppas på mer sol nu då! :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Ja allt har sin tid, sorgen och saknaden sin. Sen minns man personen med glädje och allt det fina.
    Ni kanske kan gräva upp en rosbuske och plantera hemma, till minne av henne?
    Vilka loppis fynd du har gjort igen!
    Ha det så bra i stora stan.
    Sommarhälsningar från fru Ekeby!

    SvaraRadera
  3. Ja det är lessamt när dom gamla dör. Du har gjort så fint med rosorna. Det var väl en jättebra ide i kommentaren här över, att gräva upp en ros. Då har du ett fint minne hos dig.
    Kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Vad fint ni gjort för Greta, vet vad hon betydde för er, och framförallt för HP... Trevliga fynd har hon gjort oxå ;)) Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Tack för senast!!! Just nu sitter vi i Visby och undrar om vi får åka hem imorgon??? Hände ju en liten färjekrock tidigare idag.....men inte har vi emot att stanna en extra dag om vi måste. Många kramar Göteborgsfolket

    SvaraRadera
  6. Äntigen kom jag in på kommentarer.... har inte gått förut.... ja livet har ju ett slut men du kan ju tänka på vilket bra liv hon ändå hade... få vara frisk o kry sålänge.... har ju också en del ljusa minnen av "granntanten"....:) hmmmm tycker mig känna igen en del av fynden...:) min veranda ser just nu förj&%#¤=g ut... bräder skruvar spik o fönster i en salig blandning.... men jag står ut... vill man ha så vill man..... Kram Annika
    ps. lycka till på måndag om jag inte ser dig före.... M börjar inte förrän 1 sep.... så du blir ensam gröngöling...:)

    SvaraRadera
  7. Ja visst blir det ett stort tomrum efter Greta...men fina minnen kan ingen ta ifrån oss..och som i psalmen "släkten följa släktens gång..." unga generationen tar vid och bildar nya minnen...
    Kram Mor

    SvaraRadera
  8. Ojoj ligger isst en vecka för..... vilken tur annars hade jag missat min jobbhelg...:) Gra'en

    SvaraRadera