tisdag, september 15, 2009

Underbara september...


Här njuter vi av fina septemberdagar.
Stolta solrosor tittar fram och solen värmer ända till kvällen.

Det här fick bli en liten höstbukett till altanen.
Kärleksört, oregano, rönnbär och lite annat smått och gott.

Förutom min utsikt, så möter dessa skönheter mig, varje dag jag kommer hem från jobbet. Fastän de börjat tappa sina blommor, gör de mig lika lycklig varje gång jag ser dem.

De står här i hallen på min "naturliga" chabby chic byrå, som jag ropat in på auktion för många år sedan. När orkideérna blommat ut, gömmer jag dem och köper någon annan växt som glädjer mig, när jag kliver innanför dörren.

Mina 28 fönsterdörrar på altanen är nyputsade. Härligt när det är gjort. Utsikten blir ännu bättre med rena rutor!

En bild inifrån altanen också. Vill nämligen visa utsikten på ena kortsidan! Det är de gröna näten som Handyman har klätt hela garaget med! Snyggt? Hmm... Jag vet inte jag... Men det ska väl bli borta så småningom.

Men vad skådar mitt norra öga? Står det ett vinglas på bänken? Undrar vems det kan vara...

Ha nu en lika underbar september som jag har!

Kram Annika.

11 kommentarer:

  1. Ajabaja inte på en tisdag va!!!!! var det därför svaret stavades så konstigt....:)

    SvaraRadera
  2. Hi hi... Fotot togs i lördags! Inget vin på tisdan...

    SvaraRadera
  3. ja visst är hösten fantastisk! Med risk för att skapa uppståndelse; hösten är bättre än sommaren! Vore kul att träffas nån dag, det var längesen, skanar dig.

    SvaraRadera
  4. Hejsan svejsan!
    Ja det är beroendeframkallande att ha njutningsfulla saker runt i kring sej i vardagen! Att vila blicken på och njuta. Nu drar "Ekeby" till Asien några veckor. Ha det så bra önskar frun!

    SvaraRadera
  5. Fantastisk vakker høstbukett du har laget...
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  6. Åååå vilken gnistrande ren utsikt du har Annika, vilket jobb att putsa såå många fönster, jag avkyr att putsa fönster.
    Vad härligt att mötas av en härlig bukett blommor när man kommer hem, så skulle jag alltid vilja ha det.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  7. Du milde! Jag som fasar för att putsa mina stackar 5½ fönster här, haha. Men fint ser det ut och vilken utsikt ni har.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. Skön veranda må jag säga... utsikten är helt ok. ;-D

    SvaraRadera
  9. Hejsan! Ramlade in på din blogg. Trevlig veranda. Måste vara skönt att sitta där i solen! Finns roligare saker än att putsa fönster, men när det är gjort frågar man sig ibland varför man ine gjorde det tidigare; skillanden blir så stor.

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara bilder...förstår att ni njöt utav det fina vädret...hoppas helgen är skön ,kramen

    SvaraRadera