lördag, september 05, 2009

Hösten är här!

Jag har varit borta från cyberspace ett tag,
men nu är jag tillbaka!

Hösten är här!
Grannarna och jag har varit på flera loppisar
och så har vi pysslat förstås!

Rönnbärskrans på dörren är vackert!

Kantareller har svärfar och jag plockat i massor! Vi är nog uppe i 30 kg nu! Härligt till grytor, såser, pajer och varma smörgåsar i vinter! Ska göra en kantarellchutney som jag fick recept på också...

Vår lilla tax Donna har varit sjuk på sistonde. Hon är 14 år och dotterns (13 år) kära vän. De har växt upp ihop, så det är klart det blir jobbigt när ålderns höst är här...

Och garagebygget förstås! Nu är stommen på plats och i skrivande stund läggs tegelpannorna på taket.

Ha det gôtt!

Kram Annika.

8 kommentarer:

  1. Vilken fin krans du har gjort, önskar det hängde en sån på våran dörr. Får väl plocka lite och sno ihop en. Och visst är det gott med kantareller, vilket svampår det blev. Stackars dottern, förstår att hon är orolig för sin vovve.
    Ha nu en bra lördag
    Goa kramen till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Härliga höst.
    Visst är det härligt med massa kantareller i frysen.

    SvaraRadera
  3. Vart tog dammsugarslangen vägen tro????? regnar det på dig idag????? här håller vi på att flyta bort.... har varit ute o rensat gatbrunnar när jag kissat vovven.... det formligen forsar hit...... men nu ska vi vara positiva... vi slapp match iaf..:) Kram Pysselfia

    SvaraRadera
  4. Hejsan svejsan!
    Välkommen tillbaka till cybern´! Äntligen! Det har varit ett tomt glapp i spacen!
    Hösten är inte så dum om det är skapligt varmt.
    November däremot är huvva... min värsta månad.
    Kallt, mörkt,inga löv..usch!
    Fortsatt trevlig helg önskar fru Ekeby!

    SvaraRadera
  5. Hej min vän! Va fin din krans blev... Stackars T, vet att hon tycker detta med Donna är jobbigt :( Va långt ni kommit med garaget, här är "bara" plattan klar. Ses snart. Kramis

    SvaraRadera
  6. welcome back! fint hostpyssel!

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker krans!

    Det är sorgligt då djur blir sjuka och gamla... Förlorade själv ett husdjur förra året. De blir ju verkligen familjemedlemmar.

    kram på er!

    SvaraRadera