onsdag, december 31, 2008

Nyårsafton!


Idag är det nyårsafton!

Vi firar nyår här hemma, med min syster och hennes familj. Nu väntar matlagning, dukning och annat kul. Jag älskar ju att laga mat!

Ikväll blir det "vanliga" snittar, kantarelltoast, entrecote med bakade rödbetor & pepparrotscreme och vaniljglass med hjortron & hjortronlikör till efterrätt. Inget konstigt, men väldigt gott.

Igår åt vi sushi här i stugan. Alla åt med pinnar, med varierande resultat. Men gott är det ialla fall. Jag har lite ingredienser kvar, så jag överraskar nog syrran med lite sushi och bubbel när hon kommer.

Nu önskar jag alla ett riktigt Gott Nytt År!

Och ser fram emot ett nytt härligt år.

Ha det gôtt! Kram Annika.

1 kommentar:

  1. God Fortsättning!
    Va fint ni får det i nya sängkammaren!!!!!!!!

    Då Tony måndagen innan jul kom hem med influensa och att vi det till trots haft huset fullt med folk i jul, gick nyårsafton i lugnets tecken. En tur in till stan och GP fyverkerierna, skaldjur, chokladfondue, snitt och champagne. Också lite spel så klart.
    Ses vi snart??????

    Kram Jenny

    SvaraRadera