lördag, januari 03, 2009


Ett nytt år har börjat. Första dagen på året tog maken och jag en promenad, det har vi gjort hela julledigheten, för den del. Kameran fick följa med. Det ser ut som ett lovande 2009 tycker jag.


Vädret har varit krispigt, kallt de här dagarna. Härligt. Brukar inte ge några nyårslöften, dock
har vi bestämt oss att tänka över kostnader i hushållet. Främst då el, vatten, sopor. Där finns våra merkostnader. Bra att göra något åt det, både ekonomiskt och för miljön. För den här fina naturen vill vi verkligen bevara för eftervärlden.


Några andra saker jag tänkt ta itu med: Motionera mera, äta måttligt och börja träna! Det kan väl inte vara så svårt? Hmm... Troligt att jag håller det. Det finns 1000 ursäkter för att slippa undan! Därför är det inget nyårslöfte heller...


Ha det gôtt!
Kram Annika.

4 kommentarer:

  1. ah, smart att tita över hushållsekonomin så där i början på året! Har du några bra spartips? Jag tänker alltid att jag ska baka bröd en gång per månad men inser varje gång att alla äter mer med hembakt och att jag måste ha en större frys......

    SvaraRadera
  2. Jess: Våra spartips är sop/källsortera, inte ha lampor på i onödan, samt att stortjejen inte får duscha i 25 min! Du har rätt om hembakt bröd! Alla äter väldigt mycket mer!

    Jenny (förra inlägget): Stackars er med flunsan under jul och allt. Jag vill också träffas. Vi får väl ta en mars-tur kanske?

    SvaraRadera
  3. Godt nytt år!

    Herlige bilder du har i bloggen din. Det er så vakkert i disse frost tider.

    SvaraRadera
  4. Fina bilder från promenaden, man känner sig pigg när man ser dem. Tack för att du följde med på ultraljudet i onsdags, kändes skönt. Kram

    SvaraRadera