söndag, januari 18, 2009

Mitt i januari...

Nu räcker det väl med jul? Jo. En del har ju städat bort julen för en bra stund sen. Men här har den varit kvar pga tidsbrist. Har äntligen gjort ännu ett historieprov och laddar nu för en uppsats i historia den här gången. Alltså har jag lite mer tid här hemma. Förutom bokslutet för föreningen, som jag måste göra den här veckan! Vad är det med mig? Varför kan jag inte bara jobba och vara nöjd med det? Varför måste jag leta upp andra uppgifter helt självmant?

Jag tror jag har svaret själv. Jag är ganska kreativ, och har svårt att kunna uttrycka det i mitt jobb. Så kan det nog vara...









Ett av
fönstren
i köket.



Mer vitt än rött än vitt, är det hemma just nu. Men för den del inte en massa vitt. Nej. Jag har ju blandade färger, men ganska enhetligt hemma hos mig... Har plockat bort alla julsaker nu, äntligen. Så det känns ganska tomt! Under veckan ska jag hänga upp vårgardiner och ta fram mina saker som hör våren till... Härligt.

Dessa tre figurer, som har samma namn som tre av oss i stugan, får däremot vara kvar några veckor till. Det är ju inga tomtar, utan rödklädda små vinterbarn. Passar bra i köket, tycker jag.
När dessa packas ner, kommer emaljkärlen i gult och grönt upp istället. Det blir nog alldeles snart, om jag känner mig själv rätt.

Ha det gôtt!

Annika.



4 kommentarer:

  1. kändes vinter/ vår fräscht i ditt fönster. Ska oxå byta gardiner ngn dag......... jag tycker mitt jobb DÖDAR kreativiteten hehe nejdå men det tar mycket kraft onekligen.......

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för den fina kommentaren jag fick av dej till mitt allra första blogg inlägg! Här pågår köksrenovering - prylar överallt i huset! Dåligt med inspiration nu, mest högar med saker. Hälsningar från Fru Ekeby.

    SvaraRadera
  3. Kanske lider du av samma syndrom som jag.... man kan inte säga nej.... med åren har jag dock lärt mig detta nejet så nu prioriterar jag bara sånt jag tycker är kul..... sugen på påskpyssel eller????? snackade med andra grannen igår.... kanske nåt på gång.... intresserad??????....Kram Annika

    SvaraRadera
  4. jag blir förvirrand av de olika "annikorna", man vet liksom inte vem som säger vad..............

    SvaraRadera