söndag, maj 31, 2009

Betong och andra projekt...

Det har varit födelsedagar och annat trevligt här hemma...
Jag och två grannar har gjutit i betong.
Det blev några fat, rabarberblad och nån kruka.
Krukan är gjuten med bergenia-blad.

Detta fågelbad fick jag av min syster med familj.
Ägget brevid har jag gjutit i betong.

Projekt; Altanrabatt med sten, är på G.

Jag ska måla huset. Det blir svart igen, men med teakfärgade vindskivor.
Det syns vad Handyman jobbar med va? Byggställningar för er som inte vet...

Sen fick jag en bok på Mors dag. Överraskande och träffsäkert!
Per Morberg får gärna komma hem och grisa i mitt kök!


Avslutar mitt inlägg idag, med några visdomsord från min man. "Ett hem utan knäckebröd, är inget hem". Tilläggas ska, att han äter 7 knäckebröd varje middag!

Ha det gôtt!
Kram Annika.

9 kommentarer:

  1. ÅÅåå den boken vill jag bara ha! Verkar så mysig!!

    Kram På dig!
    Jannice

    SvaraRadera
  2. åh vilka fina saker du gjort i betong. impad jag blir.

    knäckebröd är grejen. det brukar jag köpa på ikea så fort jag får chansen :)

    SvaraRadera
  3. Betong-gjutning skulle jag också vilja prova. Så fint det ser ut, det du gjort. Det var kul det där med knäckebröden, hoppas du köpt hem nu. Och jätteroligt att du är med och tävlar.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. hahaha han har helt rätt, minns du knäckebrödsätandet i vår lilla matsal i grunskolan? ibland klarade man ta ut ett knäcke och äta ute, olydigt värre!

    SvaraRadera
  5. tack för ett trevligt och smaskigt grillparty, dina cementalster var jättefina,, väntar med spänning på att få se garaget byggas...
    kram mor

    SvaraRadera
  6. Takker for fine ord på min side.
    Men oj hva mye fint dere lager!! Jeg har prøvd å lage fuglebad med det gikk i stykker når jeg skulle flytte det,tror nok sementblandingen var for dårlig..har du noen resept eller??
    Hvilken bra handydmann du har!! Jeg vil også ha elemtskydd...Jeg har sett etter de her skydden i alle tenkelige butikker uten hell..kan din handyman forklara norskan hur han gjør ?!!
    Gôtt å se att ni har haft en bra da i Oslo :-D

    SvaraRadera
  7. Betong är så fint! Jag har själv tänkt göra bland annat ett fågelbad och lite annat pyssel nu i sommar... Får se hur det går! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Så fine ting du har laget i betong...det fuglebadet var nydelig.
    Kokeboken så fin ut, den skal jeg se etter neste gang jeg er i Sverige.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  9. Svejsan! Jag kommer mej aldrig för att gjuta i betong, men det måste bli ändring på det! Läcker kruka! Du ser ut att ha en mysig altan. Jag har fått hem svärmors mangeln nu, jäsiken va tung den var! Den ska på verandan så småningom. Ha det bra önskar fru Ekeby!

    SvaraRadera