torsdag, maj 14, 2009

Blommor

Äntligen har jag planterat blommor till altanen.
I amplarna blev det vitt.

Jordgubbsplantor i en kopparbunke...

Timjan, rosmarin och 2 sorters basilika på tillväxt...


Persilja på tillväxt.
Om vi inte har ätit upp den innan förstås!

Och en liten curryeternell, den doftar verkligen curry!

Sist och faktiskt MINST är den här lilla krabaten, som jag hälsade på under veckan. Det är min bästa vän, Malins lilla tillskott. Malin har redan publicerat bilder på sin lille krabat, så då tror jag mig till också... Jag ser allvarlig ut, men känner mig bara stolt! För att besöka Malins blogg, klicka här http://bergesemnebyn.blogspot.com/


Ha det gôtt!
Kram Annika.




11 kommentarer:

  1. vilken liten goding, du ser ut att va tagen av stundens allvar....

    SvaraRadera
  2. Redan blommor ute..... ja i uterummet kanske det går bra....:) var ju faktisk på nollan kl 3 i går morse.... hur har du det på onsdag???? grannen kan då..... o att snusa på bebis..... Mmmmmm...... Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vilken liten sötnos!

    Och enorm jordgubbplanta!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Det var en liten go en du fick hålla. Ser att du fått tag på röd Basilika, den är så god och fin. Såg i tidigare inlägg att du lagar mat i uterummet, så himla mysigt. Där blev jag lite avundsjuk fniss..
    Ha det gott
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder..vilken liten sötnos.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Hej!Vilken härlig altan,och ett utekök, det måste vara praktiskt! Sedan gör det u inget att det är så mysigt heller :) Hoppas vi får en fin sommar nu då, så det kommer till användning!

    SvaraRadera
  7. guuu så fint du har det annika och vilken härlig bild på dig med sötnos!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  8. Hej Annika, ja nu planteras det för fullt och ibland är det svårt att veta vad man ska ha i alla byttor man har. Kryddväxter är så mysigt och gott.
    Kram på dig och vilken goding du har i din famn/Ingela.

    SvaraRadera
  9. woho! kan äntligen se bilderna på din blogg igen. mysigt med massa växter.

    SvaraRadera
  10. Åh! Nu blir jag så sugen att fixa i trädgården!... :-)

    Planterade några få blommor igår. Men än är jag lite orolig för frost! (trots att vi har supervarmt nu) Norr är ju lite osäkrare än i maj!

    SvaraRadera
  11. Såg först nu bilden på dig och William, visst kan vi va stolta över våra fina 4 Larsgrens barn ;))))

    SvaraRadera