onsdag, maj 20, 2009

Skolutflykt och elementskydd...

Så här fina elementskydd gör handyman.
Vi har gjort 5 st i varierande storlek nu.
Just det här är i gillestugan.
De är ju ingen höjdare i träfärg...

Men i vitt tycker jag att de är mycket snygga.
Äntligen blev det målat! Kvar är innerdörrarna, som man ser en skymt av.
De ska bytas ut till spegeldörrar, men vi tror att vi målar dem vita tills vidare...

Jag var med lill-T's klass (2:an) till Oslo på skolutflykt.
Vi åkte båt ut till Bygdøy, där det ligger flera museum och väldigt vackra hus!
Nedan kan man se Rådhuset i Oslo.

Här kan man se Kon-Tiki, flotten som
Thor Heierdahl mfl färdades på i 101 dagar.

Och vi gick naturligtvis till det norska slottet!
Missade dock Haakon Magnus, jag trodde han ville träffa mig...

Ha det gôtt!
Kram Annika.








9 kommentarer:

  1. Hej ...vilka fina och vackra elementskydd..duktig handyman du har:)..Åå vad roligt att åka till Oslo ..en fin sad..Näää den kurdiska tjejens dotter är bara 7 år:).....PIA

    SvaraRadera
  2. Ja du min kära dotter... du och din man har skapat ett trevligt och ombonat hem till er och barnen, ni är duktiga båda två..
    kram Mor

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt med vitt.
    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Hälsningar från Höglunda/Solmark

    SvaraRadera
  4. tusen tack för berömmet för hissgardinen, den är nog finare på bild tror jag, inte så fint sydd, men man lär med tiden. Ang olivträdet så tror jag att inglasat , eller växthus är det som krävs, jag tycker det är ett träd som passar dig :) kram.

    SvaraRadera
  5. Elementskydd, det skulle jag med vilja ha. Snyggt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. ohhh de elementskydden gillade jag skarpt!!!

    ha d gott, varmkram lotten

    SvaraRadera
  7. Hej, så vackra dina elementskydd är, vad skönt att kunna dölja de fula elementen nu.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera