söndag, juli 26, 2009

Loppisfynd och Gudrun Sjödén...


Har ju hunnit med några loppisar under sommaren.
Det här väggskåpet med arvegods och loppisfynd, sitter på min köksvägg.

Något som är "nytt" är silverskedarna. En mjölstina syns längst ner till vänster. Det är en mjölsikt, som är mycket användbar! Tratten på väggen är också nyinköpt...

Min nya Gudrun Sjödénmatta, passade bra i matrummet. I anslutning har vi vår stora mörkgrå tv-soffa. Så färgerna blev jättebra. Som man kan se, har vi fortfarande parkettgolvet kvar här, annars har vi trägolv...

Två "nya" skålar. En spillskål har jag kikat efter länge!

Det här är min hängare, för att torka örter. Jag byter saker rätt som det är i den. Just nu passar dessa kaffekoppar inköpta på loppis för 1 kr styck. Import står det i botten.

Slutligen denna skål och kruka. Gefle "Elfa" köpt för 30 kr styck! Det är vad jag kallar fynd.

Nu väntar Stockholm på oss några dagar. Sen hem för att måla klart huset.

Ha det gôtt!
Kram Annika.

10 kommentarer:

  1. Det blir ingen riktig sommar utan och åka till magnor och HemTGårn. Lyckost du som bor så nära. Jag gillar också Gudrun Sjöden, har tex gardiner från henne i vardagsrummet, din matta är jättefin. Och torkställningen med kopparna, och skålarna, superfina. De får gärna flytta in hos mig, om jag hittade liknande.
    kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hejan..vilka fynd..wow..och mattan sen läcker.....den där torkställningen..har jag kikat på men inte visst var jag skulle hänga upp den..men att jag vill ha en sån det vet jag..jättebra som du gör byta och förnya sej....kram..Pia

    SvaraRadera
  3. Herlig med loppemarked, det er så mange i Sverige av en eller annen grunn..
    Du får ha en herlig ferie i Stockholm!
    Sommerklem fra
    Lisemette

    SvaraRadera
  4. skapet med loppisfynd och arvegods, I LOVE IT!

    SvaraRadera
  5. Tycker jag känner igen fynden ja....:) konstigt.... o mattan var ju snygg.... hoppas ni har det bra på turn..... här målas o snickras det... Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Så fine loppisfunn du viser, og matten fra Gudrun Sjødeen er helt praktfull. Hun er en av mine favoritter også.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  7. Hejsan svejsan!
    Ja jag säjer då det: så mycket fint du har fyndat! Och skåpet - vilken pärla! Den pryder sin plats.
    Kryddställningen så påhittigt med koppar! Vitt spillkum...mumms och skålarna! Och Gudrun gör fina saker!
    Ha det bra från fru Ekeby.

    SvaraRadera
  8. Hej Annika, du är att en mästare du att hitta fina saker på loppis, vilka fynd du gjort i sommar.Hoppas att din sommar har varit härlig och att du fått fina sommarminnen.Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  9. Åh, den mattan är en av mina favoriter från Grudrun Sjödén!
    Alla mattor från henne är helt underbara..

    kramis

    SvaraRadera
  10. Vilka fina saker du fått tag i. Det där skåpet var ett riktigt fynd (utan att veta om priset, hihi!). Måla ja. Här målas det för fullt och jag fick en blåsa på fingret som gått sönder. Och inte ett plåster i hela huset! Hopplöst när man håller penseln på det viset, haha.
    Hoppas du har en bra vecka.
    Kram Elzie

    SvaraRadera