måndag, oktober 26, 2009

Gefle tvättservis

Den här gången blir det några bilder från vårt gamla badrum. Inga renoveringsplaner där än. Men dekorera kan man alltid göra. Här inne byter jag grejer efter både årstid och humör.

Kommoden har min morfar (f. 1899) gjort. Tvättkannan och fatet fick jag nyss av min mamma. Det är Gefle porslin.

På hyllorna i badrummet har jag det jag tycker om! Ibland kan det vara "köksgrejer".

Den här lilla gjutjärnskitteln och morteln hör till favoriterna.

Pelargonerna fick stå i köket tills det var dags för vinterförvaring. Nästan synd att plocka bort dem, när de är så frodiga. Men nu är det hösten och var sak har sin tid!

Ha det gôtt!

Kram Annika.

8 kommentarer:

  1. oh så fint du har det annika, vilket härligt tvättset!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  2. Herlig vaskesett.....også fine kjøkken ting du viser.
    God uke til deg.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  3. Hejsan svejsan Annika!
    Vilka fina "köksgrejer" du har! Såna passar ju nästan överallt!
    Härligt att ha en möbel som ens morfar har gjort!
    Tvättkannan och skålen gillar jag särskilt mycke, jag gillar runda former. Ska snart visa lite från min Ekeby samling. Där är det runda former som dominerar!
    Ha det bra önskar fru Ekeby.

    SvaraRadera
  4. bild ju väldigt mysigt och hemtrevligt. fina saker!

    SvaraRadera
  5. Fint som vanligt <3 Jag hörde historien om tvättservisen, va kul!! Nu har du en egen jättefin. Kram min vän

    SvaraRadera
  6. Hej svejs!!! skrôbb dom rektit på ryggen i kväll nu när du har chansen.....:) snygg servis... va du på loppis i Åmot om hälga??? jä sôv jä... Kram Grâen....

    SvaraRadera
  7. Hej!Måste säga att du verkar ha det väldigt mysig och vilken fin blogg. Testade att göra pajen som du lagt ut recept på, den var verkligen kanongod!
    Hälsningar från en annan glavabo!

    SvaraRadera
  8. kik in sö får du nôe å grônne på..... Grâen..

    SvaraRadera