söndag, oktober 11, 2009

Vinställ och lammöron...

Då har vi pysslat igen, grannarna och jag.
Det blev lite lammöronpyssel den här gången.
Jag har inte dekorerat mina med silvertråd än...

Vinstället som maken och jag har gjort, är klart!
Vi ville ha ett originellt vinställ i vårt spa.

Samlade på mig en massa blå/vitt porslin på loppis först...


Vi köpte terracotta-rör och murade samman till ett "ställ".
Cementen målade jag vit sen...


En lagom stor cementplatta gjöts.
Primade den...

Krossade och knipsade porslinet med en kakeltång.
Började sätta kanten först...

Jag valde porslin som hade med oss att göra.
Våra födelseår, platsen maken friade på,
vackra bondemotiv etc...

Jag valde att göra 2 större bitar av porslin,
så glasen står stadigt...

Sen var det fogen kvar...

Fogat och klart!
Vi har naturligtvis invigt det,
med snittar och bubbel...

Ha det gôtt!
Kram Annika.

6 kommentarer:

  1. Så fina strutar du gjort av lammöron. Och erat vinställ var fiffigt. Fint med skärvorna.
    Ha en bra söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vilka bra ideer ni har till era pyssel :)) Bordet är jättefint, bubbelglaset stod sååå bra där. Kram

    SvaraRadera
  3. Ojoj så du har pysslat, vad kreativ du är.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  4. grymt snyggt måste jag säga!

    SvaraRadera
  5. Oj, det med lammöron var kul, hur länge håller sig de?

    SvaraRadera
  6. Hejsan svejsan Annika!
    Vilka snygga saker du tillverkar! Var får du energin ifrån måntro? Trevlig helg önskar fru Ekeby.

    SvaraRadera